g​.​o​.​d. loves you

by chris gerolmo & g.o.d.

/
  • Streaming + Download

    Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.

      $10 USD  or more

     

  • Compact Disc (CD) + Digital Album

    if you're inclined to try to help us defray the cost of making this record, please buy a compact disc. they're numbered and signed by chris gerolmo, and there will only 250 of them. thanks.

    Includes unlimited streaming of g.o.d. loves you via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.
    ships out within 3 days
    edition of 250 

      $20 USD or more 

     

1.
2.
3.
05:26
4.
5.
00:18
6.
7.
8.
9.
04:50
10.
00:33
11.
03:31
12.
05:06
13.
14.
00:44

about

chris gerolmo says, "this is the best record i've ever made, in part because it's the best band i've ever been involved with. but also in part because after two albums and two eps and a lot of live shows i was finally ready to make a real record; the honest and powerful rock and roll record i always knew i had in me."

credits

released December 10, 2012

chris gerolmo on vocals and 12 string guitar
doane perry on drums
chance wilder onody on bass
paul jr. garrison on electric guitar
dr. david baron on keyboards and background vocals

tags

license

all rights reserved

about

chris gerolmo Los Angeles, California

chris gerolmo is the emmy-nominated singer-songwriter of "over there", the title song for the fx series about the war in iraq. he's made 3 albums and 2 eps of original songs that he describes as "increasingly alternative". by day he's a screenwriter (mississippi burning), writer-director (citizen x) and writer-director-executive producer (over there). ... more

contact / help

Contact chris gerolmo

Streaming and
Download help

Redeem code

Track Name: the mockingbird song
the mockingbird song chris gerolmo

tune down 1 whole step
effective key of gm

momma momma have you heard a (c d) a (d c)
daddy’s gonna buy me a mockingbird
and if that mockingbird don’t tweet
daddy’s gonna buy me a senate seat

momma momma have you heard a (c d) a (d c)
daddy’s gonna see that i’m chauffeured
and if that chauffeured car don’t gleam
daddy’s gonna buy me a football team
and if that football team don’t score
daddy’s gonna buy me a holy war
and if that holy war don’t last
daddy’s gonna buy me your fat ass yass yass yass yass

you’re mine cflat5
you’re mine
you’re mine
you’re mine
you’re mine
you’re mine
get over here sweetheart
you’re mine too

(break it) a (c d) a (d c)

momma momma have you heard a (c d) a (d c)
daddy’s gonna buy me the spoken word
then when y’all got somethin’ to say
y’all gonna have to pay and pay
or else just sit there & watch tv
but all you’ll see is pictures of me
me and all my famous friends
cause that is how this story ends
take me home, jr
Track Name: love's a catastrophe
love’s a catastrophe chris gerolmo (c)2012

tune down 1 whole step
effective key of d

love’s a catastrophe e d (in 7)
love is insanity
love walks into the sea a bm/a
love disagrees with me e d
(love) and still I think I’m falling b/a a (in 8)
(love) i hear the sirens calling
(love) i’ve never felt so funny
(love) this is gonna cost me money
love leads to legal fees e d (in 7)

love’s for the bourgeoisie e d (in 7)
love needs a referee
love’s only guarantee a bm/a
is love has no guarantee e d
(love) and still I think I’m falling b/a a (in 8)
(love) i hear the sirens calling
(love) i’ve never felt so funny
(love) this is gonna cost me money
love in the first degree e d (in 7)

(bridge) g a (in 8)

love keeps the love lights burning c d (in 8)
love keeps the planet turning
love starts with just a kiss
stop me when I sound like this

love is like lsd e d (in 7)
flowers and mystery
angels and esp a bm/a
wake up an amputee e d
(love) and still I think I’m falling b/a a (in 8)
(love) i hear the sirens calling
(love) i’ve never felt so funny
(love) this is gonna cost me money
love gives a man e.d. e d (in 7)

(playout) e d (in 7)
Track Name: baby hang on
baby hang on cg (c) 2012

well my woman wasn’t well e
now she gone straight down to hell e
i’m coming down to join you a b
baby hang on e

it may take a week or two e
for me to drink my way to you e
but i’m coming down to join you a b
baby hang on e
i’m coming down to join you a b
baby hang on e

hang on a
baby hang on e
hang on a
baby hang on e
i’m coming down to join you a b
baby hang on e

we may soar above the fire e
our love may take us higher & higher e
i’m coming down to join you a b
baby hang on e
i’m coming down to join you a b
baby hang on e

or we may suffer with the damned e
be led to slaughter like the lamb e
well i don’t care just take my hand a b
baby hang on e
i don’t care just take my hand a b
baby hang on e
my love i’m coming down to join you a b
baby hang on e
my love i’m coming down to join you a b
baby hang on e
Track Name: flies are buzzing
flies are buzzing cg (c) 2012

tune down 1 step
effective key of g

you used to have a dollar for that dumb junkie on the corner a d
you used to save your plastic bottles for the bums behind the store a e
you used to give your hand-me-downs to that old hooker & her daughter a d
now there’s a fence around your garden they don’t make it to your door
a e a
flies are buzzing e
flies are buzzing e
around your heart a

once you said you needed me and you’d never need another a d
you whispered once that if i died you wouldn’t want to live a d
at the time i was your trophy boy your hero and your lover a d
in the end i’m just a man whom you forgot how to forgive a d

flies are buzzing e
flies are buzzing e
around your heart a
around your heart a

flies are buzzing e
flies are buzzing e
around your heart a

you’ll never know how hard it was to leave you bm c#m
to watch your beating heart get cold and hard and dry bm c#m
i guess love dies d
i guess it dies e

flies are buzzing e
flies are buzzing e
around your heart a
around your heart a

flies are buzzing e
flies are buzzing e
around your heart a
around your heart a

flies are buzzing e
flies are buzzing e
around your heart a
Track Name: dope pay me
dope pay me


dope is dear it’s really dear
pay is all I ever do
me is who my dope is for
ha! there’s not enough for you
mo’ is all I ever need
less is how I am with hope
death is where all this will lead
and that brings us back to...
Track Name: this ain't the way you do it
this ain’t the way you do it cg (c) 2012

in 5/4 time

this ain’t the way you do it E
with your butt up in the air
and that silly leather bustier
and these mirrors everywhere

this ain’t the way you do it
with your blindfold and your chains
and your chocolate flavored body oil
and all that bad cocaine

what about love? A
what about love? Bb A

this ain’t the way you do it E
with your dirty dvds
and that thing your mother gave you
that takes 4 “d” batteries

this ain’t the way you do it
with your graduated beads
you don’t need the kama sutra
to satisfy my needs

what about love? A
what about love? Bb A

(lick & guitar break 8 bars A then Bb C end on D)

love is not a riddle D
where you always get it wrong
love is like a jukebox
where there’ll always be a song

(lick & back up to E)

this ain’t the way you do it (repeat) E

boom shaka laka boom shaka
boom shaka laka boom shaka
boom shaka laka boom shaka
boom shaka laka boom shaka

what about love?
what about love?
what about love?
what about love?
what about love?
Track Name: if i only had a brain
if i only had a brain by Harold Arlen & E. Y. Harburg

tune down 1 whole step
effective key of c

i could while away the hours conferrin' with the flowers d e (no third)
consultin' with the rain d e (no third)
my head i'd be scratchin' g
while my thoughts were busy hatchin' e (no third)
if i only had a brain d e (no third)

i'd unravel every riddle for any individ'le d e (no third)
in trouble or in pain d e (no third)
with the thoughts i'll be thinkin' g
i could be another lincoln e (no third)
if i only had a brain d e (no third)
if i only had a brain d e (no third)

oh i g
could tell you why f#m
the ocean's em
near the shore d
i could think of things i never thunk before f# bm
and then i'd sit and think some more e a

i would not be just a nothin' my head all full of stuffin' d e (no third)
my heart all full of pain. d e (no third)
i would dance and be merry g
life would be a ding-a-derry e (no third)
if i only had a brain... d e (no third)
if i only had a brain... d e (no third)
if i only had a brain... d e (no third)
Track Name: i'm not enough
i’m not enough chris gerolmo (c) 2012

tune down 1 step effective key of dm

i’m not enough for my dad e f# g f#
i’m not enough for my dad
i’m not enough he gets mad
i’m not enough i’m so bad
i’m not enough for my dad

i’m not enough for my school e f# g f#
i’m not enough for my school
i’m not enough all those rules
i’m not enough i’m uncool
i’m not enough for my school

i’m not enough for my girl e f# g f#
i’m not enough for my girl
i’m not enough it’s her world
i’m just a rock she’s a pearl
i’m not enough for my girl

i’m tired g
of trying a
you say you love me? c
you’re lying d

i’m not enough in your eyes e f# g f#
i’m not enough in your eyes
i’m not enough no more lies
i’m not enough f*ck the whys
i’m not enough in your eyes

i’m not enough for this world e f# g f#
i’m not enough for this world
i’m not enough
i’m not enough
i’m not enough for this world

i’m tired g
of trying a
you say you love me? c
you’re lying d

(bridge 4x lick 2x second lick 4x lick)

take me to the gutter e
baptize me in the water
feed me bread & butter
lead me to the slaughter

i’m not enough for this world e f# g f#
i’m not enough for this world
i’m not enough...(repeat)
Track Name: i wanna know
i wanna know chris gerolmo (c) 2012


i wanna know now i wanna know em
i wanna know now i wanna know em
what is love for now? what is it for? d em
what is love for now? what is it for? d em

i wanna know now i wanna know em
i wanna know now i wanna know em
where does love go now? where does it go? d em
where does love go now? where does it go? d em

i asked my baby this question the other night. you know what she said?

just a little bit lower now gotta get real low em
just a little bit lower now gotta get real low em
get on yo’ knees boy better butter my roll d
y’all wanna reap child you gotta sew d

i said what? i gotta sew? what’re you takin’ about? you know what she said then?

just a little bit deeper now i’m startin’ to glow em
just a little bit deeper now i’m startin’ to glow em
i got your tiller boy you just row g
just paddle my boat boy to that distant sho’ d

padlle your boat? i told her honey i’m tryin’ to have a serious conversation here. i asked you an important philosophical question about love l-u-v. you seem to be talkin’ ‘about sex s-e-x. you know what she said then?

just a little bit quieter now don’t say no mo’ em
just a little bit quieter now don’t say no mo' em
i got your arrow baby in my bow d
your little arrow baby in my bow d

my “little” arrow? well now i’m startin’ to get pissed off, and i tell her so, i tell her you seem to think i’m just some kind of a sex toy here to pleasure yo’ ass, well i got a brain in my head too you know, i can’t just be dismissed. and you know what she said to that?

just a little bit faster now i’m ready to blow em
just a little bit faster now i’m ready to blow em
just a little bit faster now i’m ready to blow em
just a little bit faster now i’m ready to blow em

(repeat until the meltdown, then…)

one mo’ time! (one two three fo’!) em

then it hit me! damn! i finally understood what she was gettin’ at. y’all wanna keep your love alive? well don’t be naggin’ at each other! break off a piece! get your hump on! tap that ass! lay some pipe! bump nasties! get a little stink on the ol’ hang down, man! then you know what you do after that? repeat as necessary! that’s right, brother! repeat as necessary! call it relationship therapy & send me a hundred dollars!
Track Name: i'll be gone
i’ll be gone chris gerolmo (c) 2012

hit by a car
executed at dawn
one way or the other baby i’ll be gone
buried alive
or just movin’ on
one way or the other baby i’ll be gone
one way or the other baby i’ll be gone
one way or the other baby i’ll be gone
Track Name: make it last
make it last chris gerolmo (c) 2012

i always found it easy enough to fall in love c f
and just about as easy falling out
one was about as tough as slipping on a glove
the other as waking up and crawling out

well this time it was a harder fall c f
and yet it happened just as fast
and this time the trick’s not getting out at all
this time the trick’s to make it last

now i’m just another storm-tossed traveler g f
who’s tied himself to the mast c f
i shout my prayer into the howling wind g f
make it last c f
make it last c f

i always thought i’d die before i settled down c f
from drugs or drink or just from living hard
my gravestone some old street-sign down in whiskeytown
or a leaky water fountain on the prison yard

now i feel like i could live a hundred years c f
and all my window-bars are in the past
and some great hand has come to calm my angry fears
and all i gotta do is make it last
and all i gotta do is make it last
and all i gotta do is make it last
and all i gotta do is make it last
and all i gotta do is make it last c f

(when vocals rise an octave, change to...) a m g c f

and all i gotta do is make it last c f
and all i gotta do is make it last
and all i gotta do is make it last
and all i gotta do is make it last
and all i gotta do is make it last

(repeat until vocals change, then...) am g am f

cause i’m just another storm-tossed traveler g f
who’s tied himself to the mast c f
i shout my prayer into the howling wind g f
make it last c f
make it last
make it last
make it last c
Track Name: when in rome
when in rome chris gerolmo (c) 2012


when in rome am
lie like a bastard dm
smile at your master f
steal from his home em
when in rome am
swindle your brothers dm
con all the others f
when in rome am

when in rome am
send the children to war dm
but send only the poor f
and never your own em
when in rome am
you can lie about why dm
cause we’re willing to die f
when in rome am

when in rome dm
no one’s a sinner am
when in rome dm
it’s conscience that’s blind am
when in rome dm
there’s just losers and winners am
when in rome f
there’s no soul left behind em

(break verse chords)

when in rome dm
no one’s a sinner am
when in rome dm
it’s conscience that’s blind am
when in rome dm
there’s just losers and winners am
when in rome f
there’s no soul left behind em

when in rome am
and the world is on fire dm
let’s just add to the pyre f
and go off to get stoned em
when in rome am
it’s too late for learning dm
when everything’s burning f
when in rome am

(playout verse chords)
Track Name: there are songs
there are songs chris gerolmo (c) 2012

in 11/4

there are songs in the sky there are songs in the sea C/E Fadd9
there are songs in the mountains there are songs in the trees
there are songs in the fields there are songs in the streams
there are songs in the rivers that cascade through my dreams

there are songs in the world C/E Fadd9
there are songs in the world
there are songs in the world
listen

there are songs in the world they’re just harder to hear C/E Fadd9
than the songs in your head about anger and fear
i don’t know what i am i don’t know what to do
but they’re singing to me so i’m singing to you

there are songs in the world C/E Fadd9
there are songs in the world
there are songs in the world
listen

new rhythm

there are songs in the world they’re just harder to hear C/E Fadd9
than the songs in your head about anger and fear
i don’t know what i am i don’t know what to do
but they’re singing to me so i’m singing to you

there are songs in the world C/E Fadd9
there are songs in the world
there are songs in the world
listen

all together now G F C F
all together now
all together now
sing me your song
sing me your song about power and love
sing me your song about ancient dreams
sing me your song about anger and pain
sing me your song full of terrified screams
sing me your song of incomprehension
sing me your song of the vastness of space
sing me your song of the hatred of brothers
sing me the song of your beautiful face (4x)
Track Name: goodbye joan
goodbye joan chris gerolmo (c) 2012


goodbye joan
goodbye joan
i haven’t seen your face in years
i know you left this place in tears
you ran away to face your fears
goodbye joan
goodbye joan